вівторок, 7 листопада 2017 р.

Послідовність виконання проекту


Етапи роботи
Зміст діяльності учнів
Функції вчителя
1
Підго­товка до проектування. Визна­чення те­ми, мети й завдань проекту
Обговорення предмета з учите­лем, пошук необхідної додатко­вої інформації, визначення мети і завдань
1.      Заява задуму.
2.      Характеристика методу проектів.
3.      Ознайомлення зі змістом проекту.
4.      Мотивація пошуку.
5.      Допомога в постанов­ці завдань
2


Плану­вання


1. Вироблення плану дій:
•визначення джерел інформації;
•вибір способів збирання 
   інформації;
•вибір методів аналізу
   інформації;
•вибір засобів презентації
   результатів;
•формування уявлень про бажані
   результати(форма звіту);
•встановлення критеріїв оцінки результату і процесу;
•планування процедур;
•розподіл завдань між членами проекту.
2. Планування завдань
1.      Висловлення 
   припущень.
2.      Висунення
    пропозицій, ідей.
3.      Корекція плану та  завдань


3
Дослідження
•Збирання інформації.
•Вирішення проміжних завдань.
•Спостереження за об’єктами.
•Проведення експериментів.
•Анкетування.
•Робота з літературою
1.      Спостереження за  роботою.
2.      Непряме керування
діяльністю (поради, 
    консультації тощо)
4


Резуль­тати


1.      Аналіз інформації.
2.      Формулювання висновків
1.      Корекція 
   підсумкових 
   матеріалів.
2.Спостереження за 
   ходом обробки 
   результатів та аналізу    інформації
5
Оформ­лення зві­ту.
Підготов­ка до
пре­зентації
1.      Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів.
2.      Виготовлення ілюстративного матеріалу (фотографії, графіки, малюнки, схеми тощо). 
3.      Підготовка презентаційних     інформативних матеріалів.
4.      Складання сценарію презентації.
1.      Консультування.
2.      Корекція.
6
Презента­ція
Показ результатів у формі усно­го звіту, звіту з демонстраці­єю матеріалів, письмового зві­ту тощо
1.      Сприйняття звіту.
2.      Постановка доцільних запитань
7
Оцінка проектної діяльнос­ті та її
ре­зультатів
1.      Колективне обговорення.
2.      Самооцінка результатів і 
    процесу дослідження за   
    встановле­ними критеріями
Оцінка зусиль учнів, їхньої креативності, якос­ті використання джерел, невикористаних можливостей, творчого потен­ціалу звіту
8
Після проектні дії
1.      Корекція.
2.      Використання проектних     результатів
Корекція навчальної та позанавчальної діяльності
Важливим для складання проекту є вибір теми. При цьому кон­сультантові слід враховувати:
•Важливість і актуальність проблеми.
•Можливе зацікавлення учасників проекту.
    •Обґрунтованість (наукова, правова, етична тощо).
Назва проекту містить узагальнену назву проблеми.
Метою і завданням проекту є створення чогось нового (техноло­гії, методики, продукту — посібника, плану, відеофільму, газети, до­повіді, виробу тощо). Мета повинна бути конкретною, спрямованою на кінцевий результат.
Щоб дослідити визначену проблему, потрібно:
1.Визначити можливі джерела інформації (бібліотеки, державні органи влади, громадські організації, ЗМІ, Інтернет).
2.Об’єднатись у групи для більш ефективного збирання та опра­цювання інформації.
3.Ознайомити учасників проекту із зібраними матеріалами.
4.Визначити різні підходи до вирішення проблеми. Висунути гі­потези й перевірити їх.
5.Обрати посильну й оптимальну програму дій.
6.Визначити ресурси, підрахувати кошторис (якщо потрібно).
7.Узагальнити матеріали.
Готуючись до презентації проекту, учитель (консультант) допома­гає учням узгодити питання щодо організації представлення резуль­татів роботи над проблемою.Обговорення можна провести за питан­нями:
·                     Чого ви навчилися під час проектних дій? Що вам дала участь у виконанні проекту?
·                     Які вміння й навички здобули?
·                     Як працювалося в групах? 
·                     Що вдалося найкраще? Чому?
·                     Що можна було б зробити інакше?
Учитель має заохочувати учнів до формування власної думки, кри­тичного мислення, розвитку творчості, ініціативи.
Учитель добирає свої параметри оцінювання проекту. Ними мо­жуть бути:
1.Значущість і актуальність проблеми.
2.Коректність методів дослідження й обробки даних.
3.Активність кожного учасника.
4.Колективний характер рішень.
5.Характер спілкування, взаємодопомоги.
6.Залучення знань з різних предметів.
7.Уміння аргументувати свої висновки.
8.Естетика оформлення результатів.
9.Уміння відповідати на запитання опонентів.
10.Лаконічність і аргументованість кожного висновку.
Оцінюється також презентація (представлення) проекту.
Презентація матеріалів дослідження перед широкою аудиторі­єю є неодмінним складником проектної діяльності. її можна провести перед учнівським колективом, громадськістю. Успішна презентація результатів дослідження може підштовхнути до подальшого розв’я­зання проблеми.
Дітей необхідно навчити, як побудувати виступ, щоб приверну­ти увагу присутніх та підтримувати її впродовж демонстрування про­екту.
Учні завжди хочуть почути відгук про свій проект. Важливо під­креслити рівень творчості та оригінальності. Оцінюються ступінь во­лодіння інформацією з досліджуваної теми та риторичні вміння.
Оцінка учнівського проекту може проводитись учителем,або здійснюється також самооцінка проекту.


Немає коментарів:

Дописати коментар