Послідовність
виконання проекту
Етапи роботи
|
Зміст
діяльності учнів
|
Функції
вчителя
|
|
1
|
Підготовка
до проектування. Визначення теми, мети й завдань проекту
|
Обговорення
предмета з учителем, пошук необхідної додаткової інформації,
визначення мети і завдань
|
1.
Заява задуму.
2.
Характеристика методу проектів.
3.
Ознайомлення зі змістом проекту.
4.
Мотивація пошуку.
5.
Допомога в постановці завдань
|
2
|
Планування
|
1.
Вироблення плану дій:
•визначення
джерел інформації;
•вибір
способів збирання
інформації;
•вибір
методів аналізу
інформації;
•вибір
засобів презентації
результатів;
•формування
уявлень про бажані
результати(форма звіту);
•встановлення
критеріїв оцінки результату і процесу;
•планування
процедур;
•розподіл
завдань між членами проекту.
2.
Планування завдань
|
1.
Висловлення
припущень.
2. Висунення
пропозицій, ідей.
3. Корекція плану та
завдань
|
3
|
Дослідження
|
•Збирання
інформації.
•Вирішення
проміжних завдань.
•Спостереження
за об’єктами.
•Проведення
експериментів.
•Анкетування.
•Робота
з літературою
|
1. Спостереження
за роботою.
2.
Непряме керування
діяльністю (поради,
консультації тощо)
|
4
|
Результати
|
1.
Аналіз інформації.
2.
Формулювання висновків
|
1.
Корекція
підсумкових
матеріалів.
2.Спостереження за
ходом обробки
результатів та аналізу
інформації
|
5
|
Оформлення
звіту.
Підготовка
до
презентації
|
1.
Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів.
2.
Виготовлення ілюстративного матеріалу (фотографії,
графіки, малюнки, схеми тощо).
3.
Підготовка презентаційних
інформативних матеріалів.
4.
Складання сценарію презентації.
|
1.
Консультування.
2.
Корекція.
|
6
|
Презентація
|
Показ результатів у формі усного звіту,
звіту з демонстрацією матеріалів, письмового звіту тощо
|
1.
Сприйняття звіту.
2.
Постановка доцільних запитань
|
7
|
Оцінка
проектної діяльності та її
результатів
|
1.
Колективне обговорення.
2.
Самооцінка результатів і
процесу дослідження за
встановленими критеріями
|
Оцінка зусиль учнів, їхньої креативності,
якості використання джерел, невикористаних можливостей, творчого потенціалу
звіту
|
8
|
Після
проектні дії
|
1.
Корекція.
2.
Використання проектних результатів
|
Корекція
навчальної та позанавчальної діяльності
|
Важливим для складання проекту є вибір
теми. При цьому консультантові слід враховувати:
•Важливість і актуальність проблеми.
•Можливе зацікавлення учасників проекту.
•Обґрунтованість
(наукова, правова, етична тощо).
Назва проекту містить узагальнену назву проблеми.
Метою і завданням проекту є створення
чогось нового (технології, методики, продукту — посібника, плану, відеофільму,
газети, доповіді, виробу тощо). Мета повинна бути конкретною, спрямованою на
кінцевий результат.
Щоб дослідити визначену проблему, потрібно:
1.Визначити можливі джерела інформації (бібліотеки,
державні органи влади, громадські організації, ЗМІ, Інтернет).
2.Об’єднатись у групи для більш ефективного збирання та
опрацювання інформації.
3.Ознайомити учасників проекту із зібраними матеріалами.
4.Визначити різні підходи до вирішення проблеми. Висунути
гіпотези й перевірити їх.
5.Обрати посильну й оптимальну програму дій.
6.Визначити ресурси, підрахувати кошторис (якщо
потрібно).
7.Узагальнити матеріали.
Готуючись до презентації проекту, учитель (консультант)
допомагає учням узгодити питання щодо організації представлення результатів
роботи над проблемою.Обговорення можна провести за питаннями:
· Чого ви
навчилися під час проектних дій? Що вам дала участь у виконанні проекту?
· Які вміння
й навички здобули?
· Як
працювалося в групах?
· Що вдалося
найкраще? Чому?
· Що можна
було б зробити інакше?
Учитель має заохочувати учнів до формування власної
думки, критичного мислення, розвитку творчості, ініціативи.
Учитель добирає свої параметри оцінювання проекту.
Ними можуть бути:
1.Значущість і актуальність проблеми.
2.Коректність методів дослідження й обробки даних.
3.Активність кожного учасника.
4.Колективний характер рішень.
5.Характер спілкування, взаємодопомоги.
6.Залучення знань з різних предметів.
7.Уміння аргументувати свої висновки.
8.Естетика оформлення результатів.
9.Уміння відповідати на запитання опонентів.
10.Лаконічність і аргументованість кожного висновку.
Оцінюється також презентація (представлення) проекту.
Презентація матеріалів дослідження перед
широкою аудиторією є неодмінним складником проектної діяльності. її можна
провести перед учнівським колективом, громадськістю. Успішна презентація
результатів дослідження може підштовхнути до подальшого розв’язання проблеми.
Дітей необхідно навчити, як побудувати виступ, щоб
привернути увагу присутніх та підтримувати її впродовж демонстрування проекту.
Учні завжди хочуть почути відгук про свій проект. Важливо
підкреслити рівень творчості та оригінальності. Оцінюються ступінь володіння
інформацією з досліджуваної теми та риторичні вміння.
Оцінка
учнівського проекту може проводитись учителем,або здійснюється також самооцінка
проекту.
Немає коментарів:
Дописати коментар